Se încarcă...
Ești aici  Acasă  >  Noutăți  >  Articol curent

FALS: Atacurile posturilor TV rusești asupra activiștilor în domeniul drepturilor omului și diplomaților din Vest

Prin   /  06/02/2018  /  Nici un comentariu  /   26

Diplomații europeni și americani, dar și activiștii în domeniul drepturilor omului din Federația Rusă au devenit țintele atacurilor în cadrul unei emisiuni televizate de dezinformare difuzate de postul NTV la 18 ianuarie.

Sursa:euvsdisinfo.eu

Sursa:euvsdisinfo.eu

Diplomații europeni și americani, dar și activiștii în domeniul drepturilor omului din Federația Rusă au devenit țintele atacurilor în cadrul unei  emisiuni televizate de dezinformare difuzate de postul NTV la 18 ianuarie. În subiectul pus pe post au fost evocate informații false și eronate. Pentru a obține înregistrări video și audio cu persoanele respective în cadrul unor ședințe de tip închis sau într-un cadru privat ori chiar intim, postul NTV a recurs la filmări „sub acoperire”. Tentativa întreprinsă de această emisiune televizată de a-i prezenta pe activiștii ruși în domeniul drepturilor omului în calitate de trădători care sunt controlați de autoritățile din Vest și susținători ai grupărilor teroriste, reprezintă un exemplu tipic care ilustrează modul în care autoritățile ruse fac uz de mass-media pentru a manipula opinia publică.

Înregistrări făcute pe ascuns și declarații care induc în eroare

La începutul programului, jurnalistul împreună cu operatorul „i-a surprins” pe doi activiști ruși în domeniul drepturilor omului la ieșirea din edificiul unei ambasade din Moscova. Vizita lor la ambasada respectivă, potrivit autorului acestui subiect, ar fi avut o legătură cu niște materiale video obținute în secret care ar fi fost realizate în timpul când activiștii ruși în domeniul drepturilor omului au luat cina împreună cu diplomați și politicieni din Vest. Totodată, NTV nu prezintă dovezi care ar demonstra interconexiunea dintre aceste două evenimente. La fel, nu există probe că ambele evenimente s-au produs în aceeași zi sau că la ambele întâlniri ar fi fost pus în discuție același subiect.

Cei de la NTV au pus pe post înregistrări făcute în secret în timpul prânzului la care au fost prezenți activiștii ruși în domeniul drepturilor omului, diplomați și politicieni din Vest.

În cadrul altui subiect pus pe post, „victimă” a echipei NTV a devenit un tânăr din orașul Irkutsk. Potrivit afirmațiilor făcute de jurnaliști, acesta ar lucra pentru autoritățile unei țări străine. Tânărul răspunde că nu a beneficiat de finanțări de peste hotare și spune că folosește doar propriile mijloace. Pentru  a demonstra că protagonistul subiectului minte postul NTV arată câteva acte care ar proba finanțările obținute de acesta de peste hotare. Totuși din subiectul realizat nu-i clar dacă tânărul cu adevărat a beneficiat de finanțare dintr-o sursă de peste hotare.

NTV „l-a vânat” pe tânărul din Irkutsk care este și activist în domeniul drepturilor omului acuzându-l că ar beneficia de finanțări de peste hotare.

La fel, postul NTV mai relatează despre un activist rus în domeniul drepturilor omului care la momentul când emisiunea a fost pusă pe post era acuzat de fabricarea unor materiale din categoria „pornografie infantilă”. Diplomații angajați ai unor reprezentanțe diplomatice ale statelor vestice în Rusia, sosiţi la Petrozavodsk pentru a monitoriza procesul de examinare a unui dosar despre care exista suspiciunea că ar fi unul politic, apar în acest subiect în imagini video realizate cu camera ascunsă. Postul NTV nu specifică totuşi că la momentul când subiectul a fost pus pe post, ultimul raport de expertiză realizat la solicitarea procurorilor nu califică pozele din dosarul activistului în calitate de pornografie infantilă. Activistul într-adevăr a fost eliberat din arest la 27 ianuarie, la scurt timp după punerea emisiunii pe post, lucru care confirmă că declarațiile jurnaliștilor de la postul NTV au fost nefondate, iar suspiciunile diplomaților străini despre caracterul politic al dosarului se pare că au fost întemeiate.

NTV a pus pe post un filmuleț realizat cu camera ascunsă. În imagini apar diplomații din unele state vestice care sunt prezenți la ședința de judecată în dosarul activistului rus în domeniul drepturilor omului.

Din câte se pare, la fel pentru a-i compromite pe aceștia în ochii opiniei publice ruse, postul NTV a difuzat și unele filmări realizate cu camera ascunsă (înregistrări video cu pistă audio) care ar sugera  că doi bărbați fac dragoste. Unul dintre protagoniști ar fi un savant. Acesta a făcut mai multe declarații prin care apără drepturile omului. În cadrul emisiunii a fost difuzată și o altă filmare realizată cu camera ascunsă în care o activistă din domeniul drepturilor omului ar face dragoste cu deținuții unei închisori în timpul vizitelor sale la instituție.

Postul NTV a difuzat câteva imagini realizate cu camera ascunsă în care doi bărbați apar în ipostaze intime.

Atacurile instituțiilor media asupra diplomaților străini și ONG-urilor, întreprinse cu acordul tacit al Kremlinului

Pe lângă faptul că asistăm la un exercițiu de dezinformare și o lipsă de corectitudine din partea jurnaliștilor, postul NTV a mai încercat să realizeze emisiunea respectivă într-o manieră care sugerează suspiciuni, existența unui presupus complot și o lipsă de încredere față de activiștii în domeniul drepturilor omului și față de diplomații străini care-și desfășoară activitatea în Rusia. Recurgerea la înregistrări realizate pe ascuns și dezinformări în raport cu diplomații străini nu este o practică nouă, aceste acțiuni însă rămân fără o reacție din partea autorităților ruse.

La fel este de menționat faptul că în cadrul emisiunii respective atenția s-a concentrat anume pe activiștii ONG-ului „Memorial”, o importantă organizație non-profit care apără drepturile omului. Emisiunea a fost pusă pe post la o zi după ultima avalanșă de atacuri asupra ONG-ului „Memorial” în Caucazul de Nord.

NTV, companie de televiziune a „Gazpromului”

NTV ocupă locul trei după nivelul de popularitate printre posturile TV. Acesta aparține „Gazporm-media”, compania-fiică a „Gazpromului” care este și succesorul Ministerului Industriei Gazelor din fosta URSS. În acest mod, Kremlinul controlează postul NTV prin intermediul companiei „Gazprom”, chiar dacă postul NTV, oficial, nu este o instituție media publică.

Postul NTV este controlat de autoritățile din Rusia prin intermediul „Gazprom-media”, compania-fiică a gigantului de gaze „Gazporm”.

NTV are o reputație proastă din motiv că fabrică filme pretins documentare utilizând frecvent înregistrările realizate cu camera ascunsă, informații care induc în eroare și descinderi la întrevederi închise cu scopul de a prezenta într-o lumină nefavorabilă societatea civilă, inclusiv pentru a-i defăima pe unii activiști politici de opoziție.

Postul NTV are o rețea de corespondenți acreditați peste hotare, inclusiv la instituțiile UE din Bruxelles.

Sursa: stopfals.md

Despre autor

Articolul a fost publicat la comanda Asociaţia Presei Independente (API) din Republica Moldova. / Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă în mod necesar poziţia Glia drochiană.

Lasă un răspuns

Puteţi, de asemenea, ca...

Mariana ARAMĂ

Copiii sunt viitorul ţării, dar viitorul depinde de educaţia lor

Citeşte mai mult →